Försäkringskassan, ät min skit!

För tillfället har jag rycket både på försäkringskassan och Tildes läkare.
Försäkringskassan är fan i mig det bökigaste vi har här i sverige.
Igår när jag ringde hade jag plats 634 i kön,
med en förväntad kötid på 52 minuter.
Fanns ju liksom ingen tid för det när man är på jobbet.
Herregud, hur svårt kan det va att anställa ett par till som svarar i telefonfan?!
Idag kom jag iaf fram, men personen ifråga som svarade hade ju noll koll.
Börjar jiddra om att pengarna dröjer för dom väntar på ett läkarintyg.
För det första, ja men MEDDELA då mig det så jag kan ordna fram ett intyg.
IGEN!
Jag skickar in intyg efter intyg till dom, dom har hela Tildes sjukdomshistoria där inne.
ÄNDÅ ska dom hålla på å böka varenda varenda gång..

När väl det samtalet va över så va det dags för nästa..
Behöver nytt recept till Tilde, till hennes medicin.
Och som sagt, helt plötsligt YTTERLIGARE ett läkarintyg.
Möts av en telefonsvarare som säger:
"Tyvärr är alla dagens tider slut, var vänlig återkom igen imorgon!"

Vaddå slut? Slutar dom bara att svara i telefon eller va menar dom?
Och framför allt, NÄR menar dom att jag ska ringa da?
Ska jag kasta mig på luren kl 8 på morgonen?
Väldig brist i informationen tycker jag nog, om jag får säga min åsikt.

Så nu har spenderat en halvtimme i telefon idag, utan att få ett skit utrett.
Med vetskapen om att samma sak kommer upprepas igen imorrn.

Fantastiskt jävla system försäkringskassan, VERKLIGEN!
Riktigt bra jobbat..

AH!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0